INFINIT hírlevél

2010. március 22., hétfő

Nézőpontnéző-szemkamerás kutatási módszer

A vizsgálat jelentős eredményeket mutatott a médiakutatásban, reklámanyag tervezésnél, marketing munkálatokban. A lényege a módszernek az, hogy ezáltal megfigyeljék, hogy szemünk mit néz meg először, másodszor, harmadszor stb.

A lényege...

A szemet infrakamerával figyelik, mely által kiderült,hogy mit nézünk meg a leggyorsabban,mire irányul először a tekintetünk,illetve a menüpontok milyen gyorsasággal találhatóak meg. Nem feltétlenül honlapok vizsgálatára irányul,hanem szórólapokat, hirdetéseket is megfigyelhetünk vele.
Azért ennyire érdekes ez a vizsgálat, mivel a szemmozgatás az tudatalatti állapot, így a tudatosságot kizárva, vagy épp a befolyásolást.

Eredménye

Az eredmények által olyan grafikus munkák,tervezések készülhetnek,amely jobban felkelti a figyelmet. Ilyen például a súly, szín,méret.Ez nagyon fontos az eladhatóság szempontjából

Infinit http://www.infinit.hu/content/view/390/36/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése